گرامر آیلتس : متنوع یا کم غلط؟

کلاس آیلتس : آموزش گرامر متنوع و با ریسک بالا یا ساده و بدون غلط؟

 

چند روز پیش، جلال باقری، یکی از شاگردان دوره پیشرفته ام سوالی مطرح کرد درباره رایتینگ های بالای ۸ در آزمون آیلتس و گرامر استفاده شده در آن ها. در کلاس آیلتس، من به عنوان یک استاد آیلتس، همواره به نکات گرامری توجه ویژه داشتم تا شاگردانم، از بهترین سطح گرامر برخوردار شوند. اما، توجه بیشترم روی سایر مصادیق و موارد رایتینگ بیشتر است تا نوشته بچه ها، نه تنها از بابت گرامر، بلکه در سایر امورد نیز کامل باشد. ازین رو، در نود درصد مواقع، و در کمال ناباوری، رایتینگ های اکثر آن ها بالای ۸ می شود.

سوال جلال، تا جایی که یادم می آید بدین صورت بود:

آیا بهتر است نوشته ای با سطح گرامری بسیار بالا و با کمی ریسک بنویسیم و یا ریسک را پایین آورده و یک نوشته ی خوب و بدون غلط ارایه دهیم؟

و اما توصیه ی من: همه ی ساختارهای پیچیده ی لعنتی را برای چند دقیقه فراموش کنید. اگر همه تمرکز شما، روی استفاده مکانیکی از ساختارهای پیچیده باشد، وضعیت اسفباری در انتظار رایتینگ شما خواهد بود. متاسفانه معلم های بسیاری هستند که به اشتباه، به زبان آموزانشان اصرار می کنند تا به صورت مکانیکی ساختارهای پیشرفته ای را وارد رایتینگشان کنند. این کار بسیار غلط است. اگزمینرها به راحتی متوجه می شوند که رایتینگ شما روح ندارد و ماحصل کلاس آیلتس غلطی است که تا به حال می رفتید.

اما در کلاس  آیلتس گروه آموزشی ایزی آیلتس، به هیچ عنوان ما ساختارها را به صورت مکانیکی و بدون روح به شما عزیزان یاد نخواهیم داد!

برای من، و در کلاس های آیلتس اکثر اساتید گروه آموزشی ما، گرامر ، اگرچه بسیار مهم است و ۲۵% از نمره ی رایتینگ را دارد، در اولویت آخر قرار می گیرد و من همواره به شاگردان آیلتس خودم اشاره می کنم که روی ۷۵% دیگر قضیه تمرکز کنند. این موارد شامل task response, coherence and vocabulary می شوند.

با این حال، آن روز به جلال گفتم “اگر نظر مرا می خواهی، مهم ترین نکته ی گرامری در آیلتس این است که اشتباهات کمتری داشته باشی.” اکثر اساتید خوب ما با من هم نظرند که اگزمینرهای آیلتس بیش از آن که دنبال ساختار های خفن و پیچیده و ناکارآمدی باشند که برخی موسسات به شاگردانشان آموزش می دهند، دنبال خواندن یک رایتینگ شسته و رفته و بدون غلط اند.

پاورقی

در کلاس آیلتس، زیاد تمرین کنید. از معلم آیلتس خود بخواهید به شما “رایتینگ” یاد بدهد و نه صرفا یک سری حرف ربط و conjunction و اصطلاح بی استفاده. رایتینگ زیاد بنویسید و سعی کنید تعداد غلط های خود را در هر رایتینگ کم کنید. از غلط های خود مخرج مشترک گرفته، روی یک کاغذ جداگانه یاد داشت کنید و از تکرار دوباره ی آن ها بپرهیزید.


درباره علی شیروی

او کارشناس ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه شهید بهشتی است. چندین سال مدیر دپارتمان زبان های خارجه مجتمع فنی تهران شعبه ابن سینا و نمایندگی پیروزی و همچنین سوپروایزر شعبه ایران آموزشگاه زبان cavendish college انگلستان بوده است.

تجربه تدریس بیش از ۱۰ سال در سطوح مختلف زبان و تدریس در دوره های تربیت مدرس، در کنار تمرکز بر روی مبحث آیلتس در سال های اخیر، و همچنین تسلط بر زبان فرانسه، موسیقی و تحصیلات دانشگاهی در حوزه زبان و ادبیات انگلیسی از او استادی محبوب و شناخته شده در بین زبان آموزان تهرانی ساخته است …

دوره های آموزشی

چرا ایزی آیلتس؟

. تضمینی در ۵ ماه
. انتخاب روز و ساعت با شما
. اساتید دارای نمره ی ۸/۵ آکادمیک آیلتس
. ۷ روز هفته کلاس، ۸ صبح تا ۹ شب
. تصحیح رایگان رایتینگ
. مشاوره مهاجرتی رایگان
. برنامه ریزی فردی برای شما
. کلاس های بحث آزاد رایگان برای اعضا

آدرس

ورودی گاندی:
گاندی جنوبی – پایین تر از بیمارستان گاندی
روبروی کوچه ۳۷ ام – پلاک ۱۰۸ – مجتمع ولیعصر ۱
واحد ۱۱۵
ورودی ولیعصر:
بالاتر از پارک ساعی – کوچه ۳۶ – مجتمع ولیعصر ۱
واحد ۱۱۵
تلفن تماس: ۸۸۶۴۷۶۳۰-۰۲۱